Pozycjonowanie strony notariusza - czy to zgodne z prawem?

Pozycjonowanie strony notariusza - czy to zgodne z prawem?

Uchwała KRN – pozycjonowanie nie dla wszystkich

Z końcem stycznia 2015 roku informowanie klientów o zaletach własnych usług stało się dla przedstawicieli zawodu notariusza w Polsce znacznie utrudnione. Przyczyną jest przyjęta wówczas Ustawa Krajowej Rady Notarialnej, ściśle regulująca zakres treści, które mogą znaleźć się na stronie internetowej notariusza bądź kancelarii notarialnej.

W Ustawie wymieniono bowiem zupełnie bezpośrednio praktykę określoną jako sztuczne pozycjonowanie, zakazując jej całkowicie. Dane nieobjęte rygorem Ustawy stanowią wyłącznie konkretne, pozbawione ozdobników informacje – są to między innymi imię i nazwisko notariusza, data powołania na notariusza, informacja o formie prowadzenia kancelarii, informacja o znajomości języków obcych przez notariusza, adresy fizyczne i elektroniczne oraz numery telefonów, a także miejsce położenia kancelarii i jej parkingu.

 

Własna kancelaria - jak dać się dostrzec klientom?

Dla ograniczeń nałożonych przez Ustawę KRN można niewątpliwie znaleźć pewną racjonalizację. Jest nią pragnienie utrzymania wysokiego poziomu etyki zawodowej, koniecznego, by opinia publiczna nie utraciła zaufania do przedstawicieli prawa.

Jednak z drugiej strony – jak wiadomo wszystkim, którzy reklamują swoje usługi w Sieci – realia współczesnego Internetu bywają nieubłagane. Sprawnie przeprowadzone pozycjonowanie i optymalizacja to często główny czynnik, który pozwala dotrzeć do klienta.

Jak młody notariusz może pozyskiwać klientów z Internetu?

Jaka droga postępowania stoi w tej sytuacji przed młodym, pragnącym zaistnieć w zawodzie notariuszem, któremu właśnie udało się otworzyć swoją kancelarię notarialną?

Trudno byłoby oczekiwać, że bez aktywnego dążenia do kontaktu z przyszłymi klientami będzie on w stanie utrzymać się na rynku. By odpowiedzieć na to pytanie, należy spojrzeć na wspomniane wyżej obostrzenia związane za sztucznym pozycjonowaniem nieco bardziej kreatywnie.

Nieuczciwe praktyki w zakresie linkowania lub publikowanie ogromnej ilości treści, wypełnionej bez umiaru słowami kluczowymi, z pewnością można nazwać sztucznym pozycjonowaniem. Ale istnieją sposoby, dzięki którym strona notariusza będzie mogła wysunąć się na wiodące pozycje w Google, jednocześnie podnosząc prestiż notariusza w oczach klientów.

 

Wysokiej klasy kontent - dozwolony sposób na reklamę

Na całe szczęście wszystkie liczące się obecnie algorytmy Google promują nie tyle agresywne praktyki pozycjonerskie, co pozycjonowanie przy użyciu treści wartościowych dla czytelnika, o czym można przeczytać w najdłuższym artykule o pozycjonowaniu w Internecie. Naturalną decyzją dla notariusza będzie w tym kontekście założenie i aktywne prowadzenie bloga eksperckiego.

Wpisy publikowane na blogu notariusza powinny dotyczyć wyłącznie czynności notarialnych. Nie mogą one jednak wprowadzać w błąd. Nie mogą zachęcać do skorzystania z oferty danej kancelarii.

Długie, szczegółowe i rzetelnie napisane posty, wypełnione specjalistyczną wiedzą, a przy tym przystępne dla czytelnika, to dokładnie ten rodzaj przekazu, na który stawiają inżynierowie największej na rynku wyszukiwarki Google. Internet przyszłości ma się w końcu stać Internetem w pełni funkcjonalnym dla użytkownika – warto więc wykorzystać tę tendencję na swoją korzyść. 

Czy notariusz może posiadać Mapkę Google?

Tak, ponieważ Google Maps ma charakter informacyjny. Dzięki dobrej optymalizacji mapy Google notariusz może pozyskiwać klientów lokalnie, czyli w swojej miejscowości. Zatem ma dużą szansę, aby jego kancelaria wyświetlała się na słowa kluczowe w wyszukiwarce, które generują klientów.

Przykładowo dla kancelarii notarialnej z Lublina idealnie byłoby wyświetlić się w Mapach Google na pierwszej pozycji dla frazy "notariusz lublin", itp.

Z racji tego, że Google potrafi rozpoznać lokalizację użytkownika wpisującego zapytanie ogólne, także istnieje duża szansa, że klient poszukujący notariusza w Lublinie po samym wpisaniu frazy "notariusz" zobaczy w mapach kancelarie notarialne z Lublina.

Zatem Mapa Google bardzo pozytywnie wpływa na pozycjonowanie regionalne, lokalne (local SEO). Więcej o tym przeczytasz tutaj: https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

Pozycjonowanie strony nie łamie zakazu reklamy!

Wyszukiwarka Google jest wyszukiwarką bazującą na tekście. W przypadku notariusza, strona internetowa może mieć charakter o przekazie wyłącznie informacyjnym - nie zostaną złamane zasady reklamy osobistej. Optymalizacja strony pod kątem SEO pozwoli zbudować potencjał i ruch z wyszukiwarki Google, który powinien skutkować pierwszymi klientami napływającymi do kancelarii notarialnej z kanału internetowego - bez łamania i naruszania aktualnie obowiązujących przepisów.

Artykuł sponsorowany

Polecane kancelarie

Ostatnie artykuły

Jak wyjść
z długów?
Prawo cywilne

Bardzo łatwo wpaść w spiralę zadłużenia. Przyczyny mogą być różne: życie ponad stan, nagła utrata pracy, choroba czy ...

Czytaj
Ile kosztuje adwokat? Ile zapłacę za reprezentowanie w sądzie?

Osoby, które rozważają skorzystanie z pomocy adwokata, mogą zastanawiać się nad tym, ile będzie kosztowała porada pra...

Czytaj